Regler for fælleshusene
Gældende for Haveforeningen Søvang af 1955
Fælleshuset:
Fælleshuset (også kaldet Klubhuset) virker som samlingssted for Søvangs medlemmer, til afholdelse af møder, generalforsamlinger, fester og arrangementer af enhver art.
Fælleshuset kan lånes af medlemmer til EGNE arrangementer, hvis ikke det forstyrrer foreningens aktiviteter.
Der kan ikke afholdes arrangementer for andre end HF Søvangs medlemmer (du kan fx ikke låne fælleshuset til at afholde din brors fødselsdag eller dine venners bryllup).”
Ordensreglement ved lån af fælleshuset:
- Låneaftalen omfatter den fulde benyttelse af køkken, service og inventar.
- Låner er ansvarlig for manglende service og inventar. Ødelagt service erstattes af låner.
- Låner er ansvarlig for evt. hærværk mod inventar, bygning og udenoms arealer.
- Oprydning, affald og flasker er altid lånerens ansvar.
- Ved aflevering skal huset være rengjort og borde og stole være på plads. Udlånet varer fra kl 14.00 til kl 12.00 næste dag, medmindre andet er aftalt ved booking.
- Udlånsansvarlig afgør hvorvidt det er tilstrækkeligt rengjort. Der kan således opkræves penge for udgift til rengøring, hvis det ikke er gjort ordentligt.
- Al vandladning skal foregå på toilettet og aldrig i hækkene omkring klubhuset.
- Musik skal være afdæmpet, så den ikke generer naboerne. Af hensyn til haveforeningens medlemmer skal vinduer og døre være lukkede efter kl. 23.
For at mindske støjgener for Fælleshusets naboer opfordres der til at al rygning efter kl. 23 foregår i køkkenet. - Låner skal selv være tilstede ved hele arrangementet. Låners navn, have nummer og telefonnummer skal anføres på HF Søvangs kalender. Låneren skal kunne kontaktes pr. tlf i løbet af festen.
- Adgang til huset sker med en ‘app’ eller med nøglebrik (kan bestilles her: ‘Adgang til fælleshusene‘) Der kan evt. lånes en ‘udlånsbrik’ hvis der er behov, som returneres efter endt lånt.
- Der må gerne parkeres på parkeringspladsen, men parkeringspladsen og udenoms området er ikke en del af aftalen, og der skal vises særlig hensyn til naboer. Oprydning omkring fælleshuset er lånerens ansvar dvs. opsamling af øldåser, cigaretskodder mm.
- Det er alene den udlånsansvarlige, der afgør om huset og udenoms-området er afleveret i tilfredsstillende stand.
Man kan altid, efter aftale med de udlånsansvarlige, booke huset til åbne annoncerede arrangementer til fælles glæde og gavne, såfremt der ikke booket i forvejen.
Til dagligt kan man også frit bruge huset til f.eks. bordtennis, såfremt det ikke er booket. Dette kræver ikke booking, man låser sig bare ind, såfremt huset ikke bruges i forvejen.
Duehuset:
Duehuset er samlingssted for foreningens medlemmer, til afholdelse af møder, fester og arrangementer af enhver art foranlediget af bestyrelsen. Duehuset kan frit benyttes af medlemmerne til ÅBNE arrangementer, hvor alle Søvangere er inviteret.
Duehuset kan desuden bookes til private børnefødselsdage (børn i Søvang 0-13 år) og konfirmationer for Søvangs egne børn og unge.
For alle typer arrangementer gælder følgende regler:
Ordensreglement ved lån af duehuset:
- Låneaftalen omfatter fra dag til dag med mindre andet er aftalt.
- Låneaftalen omfatter den fulde benyttelse af service og inventar.
- Låner er ansvarlig for manglende service og inventar.
- Låner er ansvarlig for evt. hærværk mod inventar, bygning og udenoms-arealer.
- Låner er ansvarlig for aflæsning, når Duehuset forlades.
- Ved aflevering af huset skal det være rengjort og borde og stole være på plads, samt terrasse og udenoms-arealer (bål plads, grill osv.) skal være opryddet.
- Huset afleveres dagen efter arrangement kl. 14.00 medmindre andet er aftalt.
- Ved mangelfuld rengøring skal yderligere rengøring betales af låner. Der kan således opkræves penge for udgift til rengøring, hvis det ikke er gjort ordentligt. Flasker, affald og oprydning er altid låners ansvar.
- Musik skal være afdæmpet, så den ikke generer naboerne. Af hensyn til haveforeningens øvrige medlemmer skal vinduer og døre være lukkede efter kl. 23.00.
- Låner skal selv være tilstede ved arrangementet.
- Adgang til huset sker med en ‘app’ eller med nøglebrik (kan bestilles her: ‘Adgang til fælleshusene‘) Der kan evt. lånes en ‘udlånsbrik’ hvis der er behov, som returneres efter endt brug.
- Vi gør særligt opmærksom på at den der låner huset er ansvarlig for alle sine gæsters opførsel.
Er husene fri?
Tjek om husene er booket! Booking af fælleshusene SKAL aftales med de udlånsansvarlige.
Lån af fælleshuset
Tine, Have 32
Mobil: 26 29 91 40
&
Mads, Have 98
Mobil: 20 28 25 23
Lån af duehuset
Julie, Have 31
Mobil: 21 45 34 43
&
Duehusgruppen
Mere om udlån af fælleshusene
Opslagstavlen
Kalenderen
- 22. november 2024
-
-
Folkedans i Duehuset med Jacob og Bjarke
22. november 2024 @ 19:30 - 22:30
-
- 23. november 2024
-
-
Fælleshus Ellen og Dan, have 15
23. november 2024 @ 8:00 - 24. november 2024 @ 8:00
-
- 27. november 2024
-
-
Strikkeaften duehus
27. november 2024 @ 19:30 - 22:00
-
- 30. november 2024
-
-
Fælleshus: Julemarked v Sune 50
30. november 2024 @ 14:00 - 2. december 2024 @ 12:00
-
- 3. december 2024
-
-
Bestyrelsesmøde Søvang
3. december 2024
-