Regler for fælleshusene
Gældende for Haveforeningen Søvang af 1955
Fælleshuset:
Fælleshuset (også kaldet Klubhuset) virker som samlingssted for Søvangs medlemmer, til afholdelse af møder, generalforsamlinger, fester og arrangementer af enhver art.
Fælleshuset kan lånes af medlemmer til EGNE arrangementer, hvis ikke det forstyrrer foreningens aktiviteter.
Der kan ikke afholdes arrangementer for andre end HF Søvangs medlemmer (du kan fx ikke låne fælleshuset til at afholde din brors fødselsdag eller dine venners bryllup).”
Ordensreglement ved lån af fælleshuset:
- Låneaftalen omfatter den fulde benyttelse af køkken, service og inventar, og skal aftales med de udlånsansvarlige (se nederst på siden).
- Låner er ansvarlig for manglende service og inventar. Ødelagt service erstattes af låner.
- Låner er ansvarlig for evt. hærværk mod inventar, bygning og udenoms arealer.
- Oprydning, affald og flasker er altid lånerens ansvar.
- Ved aflevering skal huset være rengjort og borde og stole være på plads. Udlånet varer fra kl 14.00 til kl 12.00 næste dag, medmindre andet er aftalt ved booking.
- Udlånsansvarlig afgør hvorvidt det er tilstrækkeligt rengjort. Der kan således opkræves penge for udgift til rengøring, hvis det ikke er gjort ordentligt.
- Al vandladning skal foregå på toilettet og aldrig i hækkene omkring klubhuset.
- Musik skal være afdæmpet, så den ikke generer naboerne. Af hensyn til haveforeningens medlemmer skal vinduer og døre være lukkede efter kl. 23.
For at mindske støjgener for Fælleshusets naboer opfordres der til at al rygning efter kl. 23 foregår i køkkenet. - Låner skal selv være tilstede ved hele arrangementet. Låners navn, have nummer og telefonnummer skal anføres på HF Søvangs kalender. Låneren skal kunne kontaktes pr. tlf i løbet af festen.
- Adgang til huset sker med en ‘app’ eller med nøglebrik (kan bestilles her: ‘Adgang til fælleshusene‘) Der kan evt. lånes en ‘udlånsbrik’ hvis der er behov, som returneres efter endt lånt.
- Der må gerne parkeres på parkeringspladsen, men parkeringspladsen og udenoms området er ikke en del af aftalen, og der skal vises særlig hensyn til naboer. Oprydning omkring fælleshuset er lånerens ansvar dvs. opsamling af øldåser, cigaretskodder mm.
- Det er alene den udlånsansvarlige, der afgør om huset og udenoms-området er afleveret i tilfredsstillende stand.
Man kan altid, efter aftale med de udlånsansvarlige (se nederst på siden), booke huset til åbne annoncerede arrangementer til fælles glæde og gavne, såfremt der ikke booket i forvejen.
Til dagligt kan man også frit bruge huset til f.eks. bordtennis, såfremt det ikke er booket. Dette kræver ikke booking, man låser sig bare ind, såfremt huset ikke bruges i forvejen.
Duehuset:
– senest ajourført dec. 2024.
Duehuset er et samlingssted for Søvangere til hygge, møder og arrangementer. Duehuset er Søvangs dagligstue, hvor alle haveejere er velkomne og alle kan invitere en gæst med. Alle skal kunne føle sig velkomne på ethvert tidspunkt. Derfor kan Duehuset kun anvendes til åbne arrangementer.
Alle haveejere kan reservere Duehuset til større ÅBNE fælles arrangementer. Betingelsen er, at alle foreningens medlemmer inviteres med til arrangementet med mindst syv dages varsel. Invitationen kan sendes via mailadressen sammen@hfsovang.dk.
Duehusgruppen har ansvaret for driften af Duehuset og kan fastsætte reglerne for brug af huset. Du kan deltage i gruppen – den er åben for alle med have i Søvang.
Ordensreglement ved arrangementer i Duehuset:
- Booking af Duehuset sker via de bookingansvarlige, se nederst på denne side. I Kalenderen kan du også se, hvilke datoer Duehuset allerede er booket på.
Fredag aftener er altid reserveret til større fælles arrangementer, som du kan booke. Andre åbne mindre interessegrupper kan bookes på ugens øvrige dage/aftener.
Undtagelsesvist kan Duehuset bookes privat til børnefødselsdage (børn i Søvang 0-13 år) og i forbindelse med konfirmationer for Søvangs egne børn og voksne. Dog ikke på fredag aftener. Andre private arrangementer kan holdes i Fælleshuset.
Bookings-ansvarlige: Se nederst på siden. - Der skal altid være en tovholder på et arrangement. Tovholderen er ansvarlig for, at retningslinjerne for Duehuset overholdes, herunder at der bliver sendt invitationer ud til alle. Han/hun skal selv være til stede ved arrangementet. Tovholderen kan blive holdt ansvarlig for udefrakommende gæsters opførsel og evt. hærværk mod inventar, bygning og udenomsarealer.
- Musik skal være afdæmpet, så det ikke generer naboerne. Af hensyn til foreningens øvrige medlemmer skal vinduer og døre være lukkede efter kl. 23.00.
- Ved salg af alkohol fra Paratbaren sælges medlemskort til “Duehusets Venner” til udefrakommende gæster. De koster 50 kr., gælder et helt år fra købsdatoen og giver adgang til arrangementer og til at benytte baren.
Ifølge loven må vi kun sælge alkohol, hvis det er til en lukket gruppe – her “Duehusets Venner”. Alle haveejere er automatisk medlem. - Duehuset afleveres senest dagen efter arrangementet kl. 14 med mindre andet er aftalt.
- Ved aflevering af huset skal der være rengjort. Borde og stole skal være på plads samt terrasse og udenomsarealer (bålplads, grill osv.) skal være opryddet. Der skal vaskes op (der er opvaskemaskine), fejes eller støvsuges, tømmes skraldespand ud i affaldscontainer og tørres borde af. Ved beskadiget inventar/service kontakt bookingsansvarlig. Desuden skal lyset slukkes og varmepumpen stilles på 18 grader (i vintersæsonen).
Ved mangelfuld rengøring/beskadiget inventar kan tovholderen opkræves penge. - Refusion af udgifter: Duehuset har en særskilt bevilling fra fælleskassen til drift, arrangementer og indretning. Der kan til arrangementer refunderes udgifter til kaffe/te/kage/chips mv. og udgifter til udefrakommende optrædende.
Det samme til driftsudgifter som indkøb af toiletpapir, elpærer, rengøringsartikler og mindre nyanskaffelser.
Send en sms til Mariann have 60 på 24247823 eller en mail til mariannkallehave@yahoo.dk. Oplys navn og havenummer, beløbets størrelse og hvad det er brugt til. Husk dit bankkontonummer. Så får du refunderet dine udgifter.
Normalt bevilges op til 500 kr. til forplejning mv. til et fredagsarrangement.
Mindre nyanskaffelser som toiletpapir, elpærer mv. refunderes særskilt.
Hvis flere arrangementer af samme slags, kan man ansøge om samlet 1000 kr. årligt, der deles ud over flere gange.
Duehusgruppen kan undtagelsesvist bevilge op til 2000 kr. til et udefrakommende band el. lign. til et fredagsarrangement.
Det forventes, at Søvangere bidrager/optræder gratis. - Alle er velkomne til at bidrage til indretning og oprydning af Duehuset. Hvis du vil donere større møbler, skal det dog ske i samråd med Duehusgruppen. Duehusgruppen forbeholder sig ret til at sortere, udskifte møbler og nips engang imellem og sende ting til genbrug/affald.
Større indkøb af inventar besluttes i Duehusgruppen. - Duehusgruppen kan udlicitere en mere grundig rengøring hvis behov for det. Denne rengøring indbefatter grundig rengøring af toilet, afvaskning af vindueskarme, køkken, borde og stole samt støvsugning og grundig vaskning af gulve. Evt. også vinduespudsning. Beløbet betales fra Duehusets driftsbudget op til 500 kr. pr. gang efter behov.
- Adgang til huset sker med en ‘app’ eller med nøglebrik (kan bestilles her🙂 Der kan evt. lånes en ‘udlånsbrik’ hvis der er behov, som returneres efter endt brug.
Velkommen i Duehuset
Duehusets retningslinjer pr. Dec. 2024 – Download PDF
Er husene fri?
Booking af fælleshusene SKAL aftales med de udlånsansvarlige.
Lån af fælleshuset
Tine, Have 32
Mobil: 26 29 91 40
&
Mads, Have 98
Mobil: 20 28 25 23
Lån af duehuset
Elsemarie, Have 79
Mobil: 27 51 74 06
&
Alice, have 39
Mobil: 27 94 12 62
Mere om udlån af fælleshusene
Opslagstavlen
Kalenderen
- 21. januar 2025
-
-
Duehusmøde
21. januar 2025 @ 19:30 - 21:30
-
- 22. januar 2025
-
-
Strikkeaften duehus
22. januar 2025 @ 19:30 - 22:00
-
- 2. februar 2025
-
-
Duehus fødselsdag Silke barn
2. februar 2025
-
Fælleshus:søndags - Yin-yoga kl 11-12.15 v Maria, have 66
2. februar 2025 @ 10:30 - 12:45
-
- 4. februar 2025
-
-
Bestyrelsesmøde Søvang
4. februar 2025
-