Fælleshusene
Gældende for Haveforeningen Søvang af 1955
Fælleshuset:
Fælleshuset (også kaldet Klubhuset) virker som samlingssted for Søvangs medlemmer, til afholdelse af møder, generalforsamlinger, fester og arrangementer af enhver art.
Fælleshuset kan lejes af medlemmer til EGNE arrangementer, hvis ikke det forstyrrer foreningens aktiviteter.
Der kan ikke afholdes arrangementer for andre end HF Søvangs medlemmer (du kan fx ikke leje Fælleshuset til at afholde din brors fødselsdag eller dine venners bryllup).”
Ordensreglement ved leje af Fælleshuset i Søvang:
- Lejeaftalen omfatter den fulde benyttelse af køkken, service og inventar.
- Lejeren er ansvarlig for manglende service og inventar. Ødelagt service erstattes af lejer.
- Lejeren er ansvarlig for evt. hærværk mod inventar, bygning og udenoms arealer.
- Lejeren er ansvarlig for el-aflæsning både når klubhuset ’indtages’, og når det forlades.
- Oprydning, affald og flasker er altid lejeren ansvar.
- Ved aflevering skal huset være rengjort og borde og stole være på plads. Udlejningen varer fra kl 14.00 til kl 14.00 næste dag, medmindre andet er aftalt med udlejer.
- Udlejer afgør hvorvidt det er tilstrækkeligt rengjort. Der kan således opkræves penge for udgift til rengøring, hvis det ikke er gjort ordentligt.
- Al vandladning skal foregå på toilettet og aldrig i hækkene omkring klubhuset.
- Musik skal være afdæmpet, så den ikke generer naboerne. Af hensyn til haveforeningens medlemmer skal vinduer og døre være lukkede efter kl. 23.
For at mindske støjgener for Fælleshusets naboer opfordres der til at al rygning efter kl. 23 foregår i køkkenet. - Lejeren skal selv være tilstede ved hele arrangementet. Lejerens navn, have nummer og telefonnummer skal anføres på HF Søvangs kalender. Lejeren skal kunne kontaktes pr. tlf i løbet af festen.
- Adgang til huset sker med en ‘app’ eller med nøglebrik (kan bestilles her: ‘Adgang til fælleshusene‘) Der kan evt. lånes en ‘udlejningsbrik’ hvis der er behov, som returneres efter endt udlejning.
- Der må gerne parkeres på parkeringspladsen, men parkeringspladsen og udenoms området er ikke en del af lejemålet, og der skal vises særlig hensyn til naboer. Oprydning omkring fælleshuset er lejerens ansvar dvs. opsamling af øldåser, cigaretskodder mm.
- Det er alene den udlejningsansvarlige, der afgør om huset og udenomsområdet er afleveret i tilfredsstillende stand.
Normal leje pr. dag (fra kl 14 til kl 14):
500,- kr (udlejning er KUN for medlemmer).
OBS! Pt. opkræves der IKKE leje for fælleshuset, da køkkenet ikke er fuldt funktionsdygtigt…
Man kan altid, efter aftale med de udlejningsansvarlige, booke huset gratis til åbne annoncerede arrangementer til fælles glæde og gavne, såfremt der ikke booket i forvejen.
Til dagligt kan man frit bruge huset til f.eks. bordtennis, såfremt det ikke er booket/udlejet. Dette kræver ikke booking, man låser sig bare ind, såfremt huset ikke bruges i forvejen.
Duehuset:
Duehuset er samlingssted for foreningens medlemmer, til afholdelse af møder, fester og arrangementer af enhver art foranlediget af bestyrelsen. Duehuset kan ikke lejes, men kan frit benyttes af medlemmerne til ÅBNE arrangementer, hvor alle Søvangere er inviteret.
Duehuset kan desuden bookes til private børnefødselsdage (børn i Søvang 0-13 år) og konfirmationer for Søvangs egne børn og unge.
For alle typer arrangementer gælder følgende regler:
Ordensreglement ved lån af Duehuset i H/F Søvang:
- Låneaftalen omfatter fra dag til dag med mindre andet er aftalt.
- Låneaftalen omfatter den fulde benyttelse af service og inventar.
- Den der låner huset er ansvarlig for manglende service og inventar.
- Den der låner huset er ansvarlig for evt. hærværk mod inventar, bygning og udenomsarealer.
- Den der låner huset er ansvarlig for aflæsning, når Duehuset forlades.
- Ved aflevering af huset skal det være rengjort og borde og stole være på plads, samt terrasse og udenomsarealer (bål plads, grill osv.) skal være opryddet.
- Huset afleveres dagen efter arrangement kl. 14.00 medmindre andet er aftalt.
- Ved mangelfuld rengøring skal yderligere rengøring betales af låner. Der kan således opkræves penge for udgift til rengøring, hvis det ikke er gjort ordentligt. Flasker, affald og oprydning er altid låners ansvar.
- Musik skal være afdæmpet, så den ikke generer naboerne. Af hensyn til haveforeningens øvrige medlemmer skal vinduer og døre være lukkede efter kl. 23.00.
- Den der låner huset skal selv være tilstede ved arrangementet.
- Adgang til huset sker med en ‘app’ eller med nøglebrik (kan bestilles her: ‘Adgang til fælleshusene‘) Der kan evt. lånes en ‘udlejningsbrik’ hvis der er behov, som returneres efter endt udlejning.
- Vi gør særligt opmærksom på at den der låner huset er ansvarlig for alle sine gæsters opførsel.
Er husene fri?
Se hvilke datoer husene
er booket i kalenderen!
Leje af Fælleshuset SKAL aftales med de udlejningsansvarlige.
Leje af fælleshuset
Mads, Have 98
Mobil: 20 28 25 23
&
Tine, Have 32
Mobil: 26 29 91 40
Lån af duehuset
Julie, Have 31
Mobil: 21 45 34 43
&
Duehusgruppen
Mere om udlejning og udlån
Opslagstavlen
Kalenderen
- 6. september 2023
-
-
Bestyrelsesmøde
6. september 2023 @ 19:00 - 21:00
-
- 11. september 2023
-
-
Duehus, Møde gruppen for adgangsforhold i Søvang
11. september 2023 @ 19:30 - 21:00
-
- 16. september 2023
-
-
Arbejdsdag
16. september 2023
-
- 19. september 2023
-
-
Strikkeaften Duehuset
19. september 2023 @ 19:30 - 22:30
-
- 22. september 2023
-
-
Fælleshus: Mads H98 (Festen holdes på Drumspotpladsen, men vi bruger også fælleshuset)
22. september 2023 - 24. september 2023 @
-